onsdag 18 oktober 2017

Hyttdag och vila för hundarna

har det varit idag.
jag har ju bara med mig Asta och lilla Pointern upp till jaktstugan
den här gången, men fokus ligger ju på Finskstövaren
Belger du Nord Asta och det går ju inte att jaga 7 dagar på rad.


Så  idag blev det storstädning av stugan på
morgonen.
Stugan är på 48 kvadrat, tror jag, rätt liten, men
här finns allt vi behöver.
Så att storstäda tar inte så lång tid.


Köket ser blått ut på bilden, men är grått i verkligheten.


Vi har nu haft vår jaktstuga i drygt ett år och jag
trodde aldrig att jag skulle trivas så bra här.
Det är lite onödigt långt hit bara, runt 9 timmar
tar det att åka hit
Men vad gör man inte för hundarna.


Det lilla sovrummet på 4 kvadrat är så
mysigt och härligt att både somna och vakna i.
Det är också något speciellt med höga sängar.
Sängen är ca 80 cm hög, bra nu när man är på väg
in i vuxenvärlden...:) :)


Stugan har ström och vi fick fiber här i våras,
så härligt att ha Wifi och TV.
Och så har vi
brunn på gården och utedass :)


På eftermiddagen var jag och gick med hundarna i ett
område som jag ska släppa Asta på i morgon.
Såg så fint ut !!

Så nu hoppas jag på en fin jaktdag i morgon.

Inga kommentarer: