onsdag 10 maj 2017

Rengöring av hundgårdar och hundhus


är otroligt viktigt.
Här frodas annars allsköns bakterier och virus.
Det pratas ju mycket om att många hundar
lider av klåda och andra hud åkommor.
DET kan bero på mycket men framför
 allt på foder och miljön. tror jag.
I dag ska jag skriva lite om vår miljö.
Vi har aldrig haft någon hund med klåda eller eksem,
kanske beror det på att jag Är noga med att hålla rent.

Vi har ett hundstall där våra hundar är efter rastrundorna
då de ofta är skitiga och för att äta sin mat.

Inne i hundstallet dammsuger och torkar jag golven minst en gång
i veckan, beroende på väder och matskålarna körs i diskmaskinen.
Fällarna tvättas varannan vecka.



Om någon hund skiter i hundgården, plockar jag 
bort det så fort jag ser det.
Att hundarna ska bo rent är otroligt viktigt, inte bara
för smittor utan också för trivsel.

2 gånger om året desinficerar jag hundgårdarna och stallet
med Virkon S




Virkon S är ett nedbrytbart desinfektionsmedel som verkar effektivt mot virus,
 mykoplasma, bakterier, svampar och sporer.
Läs mer HÄR eller klicka på bilden.



Vi har både hundgårdar med berg och med grus.
Jag börjar med att spola hundgårdarna med vatten, så får det torka
något, sen sprayar jag med en blandning av Virkon S och Yard Clean.
Den sist nämnda produkten är super effektiv luktborttagare som
neutraliserar alla dåliga lukter som är organiska.
Det finns även en annan produkt Urin Off, som är
för inomhus, den använder jag mycket, särskilt när vi har
valpar, några droppar i skurvattnet och det luktar rent länge.
Nu har vi inga hanhundar här längre, men förr när vi hade det, 
var det, det värsta som var med hanhunds pisslukt.
Men några spraytryck med Yard Clean så är dålig lukt
ett minne blott.
Givetvis är det också super effektivt på katt piss.

Att ta död på bakterier och annat microliv i hundens miljö
är jag övertygad om är super viktigt.

Särskilt om hundarna gör sina behov i hundgården,
och det händer ju.


Så nu är hundgårdarna rena och luktar rent och fräscht
som en blomsteräng :)



Du hittar dessa varor i vår webshop.
Just nu otroligt bra pris på YardClean.
Klicka här så kommer du rätt in i shoppen och
städprodukterna
Du betalar över Klarna och kan välja
olika betalsätt

Välkommen in i shoppen och läs om produkterna



Inga kommentarer: